Friday, January 16, 2009

PROLOG

Terasa begitu penat sekali minggu ni..start dgn kelas isnin ptg..pagi tu aku bz prepare slide..lepas kelas rasa lega sket..tapi hari bersambung esok nye..selasa aku takde kelas..so aku bz prepare utk kelas rabu dan khamis..hari rabu..aku buat presentation jek..ptg bg exercise..khamis pgi kelas prolog..group ni aku lum ajar chapter 2 so ajar skett bg exercise.utk kelas hari jumaat aku lum prepare.ade yg tak faham macam mana nak ajar..lepas kelas prolog kelas AI sampai kul 2..pastu aku g umah lin blaja ngan dia sampai kul 4.30..syukur alhamdulillah..fahamla skett..ptg kul 5 sambung g kelas prolog lg..tapi lab..bg lab assignment..masa dlm lab aku duk prepare lg prolog takut tak faham..
Pastu pagi tadi before kelas aku prepare lg..wah apsal aku tak faham lak ni..smlm dah faham..terpaksa call lin blaja kat tepon..kul 10.30 g kelas aku rasa nerves semacam..masuk kelas rupanya notes yg aku prepare tak save dlm pendrive..terpaksa g amik balik kt bilik..nasib baik dekat jek..pastu aku pun ngajar..new topic..list..okla alhamdulillah aku dpt terangkan n diorg leh faham..tapi bile bg soalan diorg tak tau nak buat..ni yg aku risau ni..maybe diorg tak faham kot..hehe..mencabar sungguh aku rasa nak ajar prolog ni..tapi aku suka programming..best..tapi nak fahamkan org bukan mudah..next week kita tgk jela apa hasilnye bebudak ni..harapnye ade yg dapat selesaikan..

7 comments:

nUruL said...

leq..ko suke ye programming.
aku dulu pun gitu...love so much dgn programming.

tp lately, aku udah keletihan.
dan aku nk kluar dr dunia programming nih.
the real programming sungguh2 menyakitkan kepala huhuhu....

aku nk balik neghori...jadi petani bleh?

Wannoraini Abdul Latif said...

Yup, aku pun sudah makin jatuh cinta dengan programming. Nak belajar Java lepas ni. Prolog pun nak tengok balik sebab aku kene ngajar sikit begitu juga dengan Pascal dalam subjek Programming Paradigm (305).

Leq, teruskan usaha k! Sama gak dengan aku. Sebab lama tinggalkan prolog. First sem ngajar subjek ni memang macam ni. Insya-Allah, next sem ko dah terror dah. Aku pasti. Sabar ye leq (juga untuk aku).

Hilmi & Faeizah said...

hehehe..teringat zaman muda2 dulu..blaja prolog..rindunya...

Mrs Azliza said...

aku suka programming dr kena ngajar teori..sbb aku tak pandai nak cerita dlm kelas..programming tak yah cite byk2..tu aku suka..nani paper 305 tu simple2 programming bagus utk permulaan..

Nurul ko takleh jd petani takkan ko nak tanam sume IT skill ko..tak kan nye tumbuh pokok..hehe

Faei..lepas ni klau teringin nak blaja prolog leh tanya aku..hehe

cik wawa said...

aku lagi tak faham apa itu prolog and programming..eh...silap join group ke?hehe

nUruL said...

a'ah la leq, betul aku rs apa ko ckp.
kalau ngajar programming ni aku rs susah.
sbb kdg2 ada gak yg minta tlg aku ajarkan, tp aku x berjaya ajar la...hahah.
solution nyer, aku tlg buatkan, then aku sruh dia baca coding aku...lagi senangg kot di nak paham huhuhu.
aku mmg gagal utk menjadi tenaga pengajar.
nasib baik x jadi cikgu

nurhuda_cahayapetunjuk said...

assalamualaikum..salam ziarah...

 

A new day has come | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates