Monday, January 03, 2005

GOODBYE 2004, WELCOME 2005

Selamat tinggal 2004..dah 3 hari pun 2004 ditinggalkan..ni dah masuk hari ketiga di tahun 2005..satu tahun bunyi nya macam lama..tapi sebenarnye sekejap je masa berlalu..macam2 perkara terjadi dlm tahun 2004..antaranye..tuhan murahkan rezeki aku..alhamdulillah..aku dapat kerja yang tetap stabil di salah sebuah universiti di selatan..dekat ngan umah..berkat doa mak ayah..dan hadiah hari lahir paling istimewa.. aku interview pada tarikh hari lahir aku..memangla seronok bile nak keje di tempat baru yang pasti menjanjikan byk keistimewaan berbanding tempat keje lama..tapi rupanya sangkaan ku silap..aku tak dapat nak sesuaikan diri dgn persekitaran keje di sini..tapi org di sini semua baik baik belaka..takde satu pun kesukaran ttg kerja yang aku alami..mungkin itu hikmah aku kerja disini..aku kdg2 lupa dgn hikmah tu..tapi bile berfikir panjang baru aku tau aku kena redha..bersyukur..aku kerja kat sini semua mudah..cuma aku rasa aku kesunyian kat sini..takde kawan2..aku dah biasa hidup berkawan..sejak dr sekolah..semua benda bergantung dgn kawan..tapi bila kat sini..kawan2 kat sini terlalu matured..housemate aku je berumur dalam lingkungan lewat 30 an dan awal 40an..aku cukup tak pandai bergaul dgn diorg..tapi alhamdulillah masa penentu segalanya..aku kini dah rapat ngan house mate aku..walaupun rumah sewa tu aku still rasa mcm aku tumpang umah org..tapi lambat laun aku akan serasi jugak..aku juga dah boleh bergaul mesra dgn rakan sekerja aku..tahun 2004 juga adalah tahun yang aku selalu saja sakit..boleh dikatakan hampir setiap bulan aku sakit..muka aku tak yah cakap la..penuh dgn jerawat..mcm2 dah pakai..nak buat camne resdungkan..tapi sekarang alhamdulillah aku sihat dan kembali selera makan..bak kata sorang kawan aku kat kelantan "aleq ko dah makin gemuk ye"..suprise gak aku hehe..tapi mmg aku dah kembali ceria tak macam dulu..mungkin lebih serasi tinggal di sini..penghujung tahun 2004, ramai kawan2 yang rapat menamatkan zaman bujangnye..tahniah sekali lagi..Masuk tahun 2005..aku terfikir2 apa azam tahun baru ye..sampai hari ni aku lum terfikir apa aku nak capai dalam tahun ni..yang pasti aku nak beli kereta..yang lain aku pun tak fikir lagi..tahun baru ni aku byk jugak dapat wish new year dari kawan-kawan..tapi yang paling terharu msg dari seorang kawan lama..aku cukup terharu sampai menitiskan air mata bila dapat tahu pengirimnye..masa msg tu dapat nama pengirim tak appear tapi aku familliar dgn no tu..so aku check dkt fon book..bila tau pengirim nye terus aku menangis..tah kenapa terharu betul aku bila ade org ingat kat aku..msg cukup simbolik bagi aku (**walaupun maybe org lain pun dpt msg camni..tapi aku rasa ianya mmg special..hehe)..msg tu berbunyi camni.."Luka dikaki tinggalkan parut, usah disalah duri yang tajam, dah terurai semua yang kusut, putihkanlah yang hitam hitam..kita masih saudara 2005 ada makna" thanks my good friend..semoga persahabatan kita kekal utk selamanya..Selamat Datang 2005

No comments:

 

A new day has come | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates