Tuesday, April 26, 2005

Pesta Buku PWTC

Semalam aku join lecturer uitm johor g pesta buku..kat PWTC..aku mewakili department aku utk pilih buku sains komputer..bertolak kul 8.30 dekat kul 12 sampai la sana...disambut oleh wakil pengedar buku uitm..so kami makan dulu kat riverside..then g cari buku..aku tpt buku yang biasa jek mcm mc graw hill, pearson ngn thomson..byk gak buku yang kitorng pilih..pilih je bukan kena bayar pun..hehe..nanti kalau org library nak baru beli..hehe..dari department aku dua orang, aku ngn sorang kakak tu...kami di bawa oleh wakil pengedar kedai buku tu..sbb diorang yang akan beli jual kat kami lak lepas tu..penat gile jln..lepas pilih sume g sembahyang..kakak yang ngan aku tu dia nak balik sbb bapak mentua dia ade kat ijn..nak g melawat la..tinggal aku sorang..apa lagi aku pun g la tgk2 majalah..nak kata murah tu takla..tapi aku beli byk la..keluaran lepas sekali..paling bes aku beli majalah nona dia buat promotion masa tu..so dapat free gift..siap amik gambar lagi..nanti kuar la tu dalam majalah nona (pada kawan2 yang baca blog ni..make sure beli ye majalah tu kalau ade gambar aku, keluaran akan dtg..hehe..bukan senang aleq nak kuar majalah..hehe)lepas beli majalah tu tak larat aku nak angkat majalah tu..nasib baik jumpa sorang adik kedai buku uitm..dgn gentlemen nye dia tolong aku bawa majalah aku..tq dik..pastu adik tu bawak aku g minum..baik tul dia..aku msg kat bf aku kata aku sorang takde org teman..pastu dia terus je nk dtg..aku tak sempat reply msg tu..aku call dah tak angkat sure on the way..aku nak bagitau tak yah dtg sbb kitorg dah nak balik..masa tu dah kul 5..dalam 5.30 kitorg g the mall makan..tiba2 fon aku bunyi, bf aku dah sampai..aku ckp aku kat the mall ngan group aku..dia taknak dtg..malu..sabar je la aku..dah smpai pwtc..pastu tak nak jumpa aku..takpela..takde rezeki kot..pastu dia terus balik..sian tul aku kat dia..dia dtg sbb ingat aku sorang..mmg aku sorang tapi kejap je..pastu jumpa group aku balik....takpela wak lain kali kita jumpa k..balik dalam kul 6 lebih..singgah sembahyang kat seremban..bas tu plak minyak sket..sampai tangkak g isi minyak..punya la panjang beratur..diesel takde..masa tu dah kul 10 lebih..lori spjg jln ade yg tunggu dr kul 5 ptg x dpt lagi isi..satu stesen je yg ade..pastu ade lecturer yg lelaki ni negotiate ngan ngan lori2 tu..dapatla kitorg dulu..so dalam kul 10.30 tu kitorang bertolak semula...baru je bertolak bas lak bau semacam..macam ade benda terbakar..smpai jementah berenti lagi..rupanya bas tu panas..dah berasap..sabar jela..hari dah semakin lewat..tunggu la kejap walaupun dah dekat..lepas rasa2 dah ok bertolak semula ke uitm..tapi tak pakai aircond takut..hehe kelakar tul..dalam kul 11.30 smpai la kat uitm..ayah dah tunggu dari 10.30..aku penat tul..balik gemas terus..kul 12 baru smpai umah..sian mak tertido kat luar tunggu aku..aku sampai terus tido..penat tul..pagi ni aku bangun subuh pastu tido balik..penat..kul 7 jam aku 2 3 kali bunyi..geram tul aku tak dpt tido..7.30 aku bgn gak..iron baju..pastu tgk tv jap..8 lebih mandi n bersiap g keje..hari ni aku nekad g keje sorang...adik aku takyah teman..so dekat kul 9 aku kuar umah..pastu siap g isi minyak..tak byk keta..bes tul..tapi dekat nak sampai uitm ade treler nak potong aku..aku takut..laju aku bwk..sbb dah nak smpi..alhamdulillah aku menang n selamat sampai dan parking dgn jayanya..hehe..

No comments:

 

A new day has come | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates