Thursday, October 30, 2008

Rumah

Tadi baru je confirm rumah sewa yg aku akan duduk di shah alam..leh tahan sewanya..RM800 sebulan..mahalnye..maklumla duk segamat sume murah..start sewa 1hb 12..aku sewa dgn lecturer dkt sini gak..umah tu mahal sbb dekat dgn uitm..boleh la nak dekat kenala mahal..last week g tgk umah kat klang..ade kawan husband nak jual umahnya. baru dok 3 thn..rumah kecik jek..RM180k..kalau tgk aku mcm tak berapa suka sbb kecik..pastu g tgk umah cth..tanya kakak jual umah tu ade tak umah dah siap nak terus beli..dia kata ade 1 1/2 tgkt..end lot..kami pun g tgk umah tu..umah agak kecil tapi kawasan end lot macam corner..besar betul..harga pun leh tahan 280k..aku leh pinjam setakat 260k jek..mana nak cari lg 20k..pening pk..pastu g kat bandar klang ade gak org nak jual umah dia besar skett dr umah kwan husband.skali bile tanya 250k dia nak jual..wah skang umah sume mahal..aku ni bkn kaya benar..mana nak cari duit..aku nak umah dekat ngn tpt keje supaya kos lain tak bertambah..tu pasal la mahal..smlm bincang ngan husband amik jela umah 180k tu..sbb kat setia alam umah baru saiz besar camtu dah 230k..wah makin lama makin mahal..nak tak nak aku kena amik umah tu..ni pun ade org lain nak gak umah tu..tak tau la camne..ade rezeki..dptla aku umah tu..aku nak beli umah cepat sbb sewa umah org mahal..kalau beli umah kita..sewa 2 thn dekat 20k bagi kat org..wah lepas ni hidup aku lebih mencabar la..

4 comments:

roshaiza tahar said...

tu la aleq nak lagi keja kl..tgk macam aku keje kat trg rumah mak aku je duduk..xyah kuo duit....

nUruL said...

leq, apa kata ko sewa dulu 1-2 bln. then survey puas2...mcm mapex ke, tak silap aku kat pwtc pun tgh berlangsung skrang.
kdg2 time gini even mahal..byk promotion yg bagus....lg pun byk choice

but up 2 u.

Mrs Azliza said...

tu la tu aku pun pening..mmg senang duk ngan mak aku kat sini..tp sampai bile..aku terpksa..tanggungjwb..pening gak pk umah ni.

::epiloptimis:: said...

sewa je dulu..save the best for last..nak buat keputusan besar dlm hidup, kena banyak sabar..kena pikiaq bebetul2..kalau kocoh2 nati nyesal plak..

 

A new day has come | Creative Commons Attribution- Noncommercial License | Dandy Dandilion Designed by Simply Fabulous Blogger Templates